עלייה של 41% במספר האנשים עם אוטיזם שהוכרו על־ידי משרד הרווחה

היום הוא יום המודעות הבינלאומי לאוטיזם וזה הזמן לבדוק כמה אנשים נמצאים על הרצף האוטיסטי בישראל וכמה פונו בשל המלחמה

לקראת יום המודעות הבינלאומי לאוטיזם שחל היום (שלישי), פרסם משרד הרווחה שורה של נתונים מדאיגים על האנשים שנמצאים על הרצף האוטיסטי בישראל. מהנתונים עולה כי ישנה עלייה של 41% במספר האנשים עם אוטיזם שהוכרו על־ידי משרד הרווחה והביטחון החברתי בתוך שנתיים.

מהנתונים עולה עוד כי ברבעון הראשון של השנה שהסתיים השבוע, קיבלו 30,876 בני אדם עם אוטיזם שירותים מהמשרד. זאת לעומת 27,105 ב־2022 ו־22,231 ב־2021. חשוב לזכור שיש אנשים שאובחנו עם אוטיזם שאינם צורכים שירותים ממשרד הרווחה.

8,038 מתוך מקבלי השירותים מנהלים חיים בקהילה בין אם זה במעון יום, מועדוניות ייעודיות, מרכזים קהילתיים, מרכזי תעסוקה ונופשונים. 2,303 מטופלים נמצאים במערך השירותים החוץ־ביתיים של משרד הרווחה בהם פנימיות, הוסטלים, מערך דיור, הדיור המוגן ומשפחות אומנה. רוב האנשים המוכרים במינהל מקבלים שירותי תמיכה רגשית, ליווי וסיוע בהתאם לרצונם ובקשתם.

נתונים נוספים מראים כי יש רוב לגילאי 3-14 שנמצאים על הרצף ומקבלים שירותים (7609 בנים ו־1961 בנות), כשמכל האנשים שמוכרים ברווחה, הרוב המוחלט מתגורר בתל־אביב והמרכז כשמעטים בלבד מתגוררים בדרום הארץ.

במהלך המלחמה פינה משרד הרווחה כ־600 אנשים על הרצף האוטיסטי מארבע־עשרה מסגרות עבור אנשים עם מוגבלות. אלו פונו למסגרות רווחה חלופיות ברחבי הארץ או לאתרי המפונים בהנגשה מתאימה. כיום, כמעט חצי שנה מתחילת המלחמה, שבע המסגרות שנמצאות בדרום כבר קיבלו אישור לחזור למקומו הקבוע. בעוד ששבע המסגרות מהצפון עדיין לא קיבלו אישור כך שלמעשה הן עדיין מפונות.

שר הרווחה יעקב מרגי, אמר: "יום המודעות לאוטיזם הינו תזכורת לחשיבות הרבה שיש בטיפול באנשים עם מוגבלות והצורך לשלבם בחברה ובקהילה כשווים בין שווים. הטיפול באוכלוסייה זו נמצא בליבת העשייה של משרד הרווחה, המשרד מעמיד עבור אוכלוסייה זו מגוון רחב של דיור ושירותים בקהילה ואנו פועלים כל העת להרחיב זאת. בימים אלו אנו עמלים על יישום 'חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות' שיהפוך את ישראל לאחת המדינות המובילות בשילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה ובמתן שירותים וטיפול לאנשים עם מוגבלות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *