קצת הגיון: מילואימניקים שנסעו בכביש 6 ואיחרו לשלם, לא ישלמו קנס

בדיון בכנסת טענה נציגת צה"ל שהצבא לא יכול לשלם על נסיעות של מילואימניקים בכביש, בהעדר תקציב

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום (רביעי) ביוזמה של חברת הכנסת מיכל וולדיגר (הציונות הדתית), לפטור מילואימניקים מתשלום בכבישי אגרה בנסיעה למילואים. כבר בתחילת הדיון, מסר יושב ראש הוועדה, חה"כ דוד ביטן (הליכוד), שחברת 'דרך ארץ', זכיינית כביש שש, הודיעה לו שקיבלה החלטה לוותר על הקנסות ממילואימניקים שלא שילמו את חשבונם בזמן.

ביטן גם ביקש משר הביטחון להפעיל את סעיף 8 בחוק כבישי אגרה. סעיף שמאפשר לו, בהסכמת שרי התחבורה והאוצר, להוציא צו שיפטור את משרתי המילואים מתשלום בכבישי אגרה. חה"כ וולדיגר אמרה ששמעה מישהו שאומר שחיילי המילואים לא צריכים לנסוע בכבישי אגרה. "אני לא מבינה למה הבן שלי, למשל, שלא ראה את אשתו זמן רב כל־כך, צריך לבזבז שעות בפקקים. הזמן שלו לא חשוב? לא יעלה על הדעת להגיד לחייל מילואים, שנמצא בעזה מאז שמחת תורה, שיחזור הביתה בכבישים עוקפים כדי שלא יעלה למדינה כסף", אמרה.

בדיון ציין סמנכ"ל הכספים של דרך ארץ, זהר פכט, כי החברה המתינה לנתונים ממשרד הביטחון כדי לדעת מי הוא איש מילואים, אך עדיין לא קיבלה אותם ולאחר מכן תשב עם החשב הכללי. נציג החשב הכללי באוצר, שי ששתיאל, אמר שלמשרד הביטחון יש את הנתונים על משרתי המילואים, מקום מגוריהם ומקום ההתייצבות שלהם. הוא אמר שהאוצר ניסה לקבל את הנתונים ולא הצליח. "הדבר הפשוט ביותר הוא להוסיף את ההחזר לתשלום שמקבלים משרתי המילואים כהחזר הוצאות דלק", סיכם. בתגובה אמרה נציגת ענף תכנון כח אדם מילואים בצה"ל, סא"ל (במיל') שיר אבינועם, שצה"ל לא יכול לשלם על נסיעות בכביש שש מבחינה תקציבית וצריך שיהיה לכך מתווה ומקור. יו"ר הוועדה דחה את הדברים ואמר שהצבא קיבל תקציב לכל מה שביקש לשנת 2024.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *