רומא; בית הכנסת הגדול קושט באלפי פרחים לכבוד החג

רבה של רומא וסגן נשיא 'ועידת רבני אירופה' הרב שמואל די סייני: 'בהתאם למסורת היהודית בעבר הביאו כל בני הקהילה פרחים היום אנו מקשטים את בית הכנסת באמצעות חברה של אחד מבני הקהילה

בית הכנסת הגדול ברומא מהמפוארים בעולם קושט הבוקר באלפי פרחים והמראה מרהיב ביותר.

רבה של רומא וסגן נשיא 'ועידת רבני אירופה' הרב שמואל די סייני אמר כי; 'לא מכבר חנכנו את התאורה המיוחדת של כיפת בית הכנסת והמבנה מבחוץ כיום אנו זוכים לקשט את בית הכנסת בפנים ואנו תפילה; 'ועשו לי מקדש ושכנת בתוכם' – בתוך כל אחד ואחד. בהתאם למסורת היהודית בעבר הביאו כל בני הקהילה פרחים היום אנו מקשטים את בית הכנסת באמצעות חברה של אחד מבני הקהילה'.

הרב די סייני הוסיף כי המנהג לקשט את בתי הכנסת הוא מנהג יהודי קדמון נפוץ באיטליה רק לקראת חג שבועות.

מבנה בית הכנסת הגדול ברומא, אחד המרהיבים בבתי הכנסת בעולם, בנוי בסגנון מיוחד מאוד על גדות נהר הטיבר ובולט בשל כך למרחקים. כיפתו המרובעת של המבנה היא היחידה ברומא, והיא נצפית מכל חלקי העיר.

האולם הראשי של בית הכנסת המרהיב ביופיו מתנשא ברב הדר לעשרות מטרים ומשמש לתפילה על פי מנהג יהודי איטליה המיוחסים לימי הבית הראשון . בקומת המרתף מצוי בית כנסת נוסף בו נערכות תפילות בנוסח הספרדים. במבנה מצויים משרדי הקהילה לשכת הרב הראשי וכן המוזיאון היהודי של רומא המכיל ממצאים עתיקים ומרשימים ביותר.

מאז הפיגוע שנעשה על ידי אש"ף בשנת 1982 בבית הכנסת במהלך חג שמיני עצרת, בו נפצעו עשרות מתפללים ונרצח ילד אחד, הציבו שירותי הביטחון והמשטרה הצבאית אבטחה קבועה במהלך כל היממה והמבקרים עוברים בדיקה ביטחונית בכניסה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *