תיירי טרור שהתעמתו עם חיילים בהר חברון, הועלו על מטוס וגורשו מהארץ

סנונית ראשונה של שיתוף פעולה בין גופי הממשלה שלחה שני אנרכיסטים שהגיעו להפריע לצה"ל ולמתיישבים, בחזרה לארצותיהם

ביום שני האחרון נכנסו שני אנרכיטסים בעלי אזרחות זרה, האחד בעל אזרחות בריטית והשנייה בעלת אזרחות צרפתית, לשטח האבטחה של הישוב מצפה יאיר שבדרום הר חברון. שטח בו אסור שהייה על־פי צו.

שני האנרכיטסים החלו להתעמת עם כוח צבאי מהחטיבה המרכזית יהודה שהגיע למקום. השניים מנעו מהחיילים הרחומים לבצע את עבודתם. עקב כך נעצרו השניים על־ידי הצבא והועברו לחקירה בתחנת משטרת חברון. בסיום חקירתם הוחלט כי אף על־פי שקיימות ראיות מספקות להגשת כתבי אישום נגדם, יועבר הטיפול בהם לרשות האוכלוסין וההגירה לשם הפעלת הליך מנהלי של גירוש מהארץ.

אתמול (שלישי) התקיים להם שימוע שבסיומו הוחלט על גירושם מישראל וביטול אשרת הכניסה שלהם לשנים רבות. השניים הועברו למתקן כליאה של מנהלת ההגירה והיום (רביעי) הועלו על טיסות חזרה לארצותיהם.

בתגובה אמר חה"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) שעומד בראש ועדת משנה של ועדת חוץ וביטחון לענייני יהודה ושומרון: "בחודשים האחרונים קיימנו מספר דיונים בנושא בועדת המשנה. בדיון האחרון בנוכחות נציגי רשות האוכלוסין, צה"ל והמשטרה הצפנו שוב את הצורך בתיאום בין גופי הממשלה בטיפול באירועים כאלה. אני שמח לעדכן ששלשום נעצרו שני אנרכיסטים זרים שהתעמתו עם חיילי צה"ל בהר חברון והיום הם גורשו מהארץ עם איסור כניסה לשנים ארוכות. אנחנו נחושים לעצור את אלימות האנרכיסטים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *