"תרגילי ראיה": התערוכה שמנגישה מידע על בעיות ראיה

הקשר המסומן בלב התערוכה בין אופטיקה ויצירה מלווה את תולדות האמנות במשך מאות שנים. מאז ציורי המערות דרך כתב החרטומים וציורי נוף בתקופת הרנסאנס ועד לצילום עכשווי – ניסה האדם ללכוד ולתווך בעזרת צורות וטכנולוגיה את אשר הוא רואה

תערוכה חדשה בגלריה עזריאלי של המכללה האקדמית הדסה ירושלים מציגה עבודות וידיאו, מיצב תלוי מקום, פיסול, צילום ועיצוב ועבודות אינטראקטיביות ומחברת בין האנליטי, המדעי והיוצר.

בתערוכה משולבים מיצבים של אמניות/ים אורחות/ים לצד אלו של סטודנטיות/ים הלומדות/ים במכללה ועבודות של אמנים צעירים לצד עבודות של אמנים ותיקים ומוערכים. אמניות/ים המשתתפת/ים: ליטל רובינשטיין, מלי דה-קאלו, חגי אולריך, הילה לביב, שושנה צ'חנובסקי, לילך מדר, בוקי שוורץ, יורם פוני, עמרי הרמלין, אוריה דגני, נטע מוזס, דניאל פישר, לצד סטודנטיות/ים בחוג לאופטומטריה של המכללה האקדמית הדסה

התערוכה תרגילי ראייה היא פרי של שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין גלריה עזריאלי והחוג לאופטומטריה במכללה האקדמית הדסה. זהו ניסיון נוסף של הגלריה לבחון את מקומה בתוך האקדמיה אשר ממנה היא פועלת ועמה היא מבקשת לקיים דיאלוג.

התערוכה כוללת עבודות וידיאו, מיצב תלוי מקום, פיסול, צילום ועיצוב שחלקן אינטראקטיביות ומחברת בין האנליטי, המדעי והיוצר באמצעות שלושה מהלכים בהם לקחו חלק אמניות/ים אורחות/ים לצד סטודנטיות/ים הלומדות במכללה.

בתערוכה משולבים אלמנטים של הנגשת המידע אודות מחלות או בעיות ראיה והחשיבות של איתור הבעיות – על חלונות הגלריה מוצגות כרזות שעיצבו הסטודנטיות/ים במסגרת הקורס תרפיה ויזואלית בהנחיית ד"ר רחל אייכלר מרון, המפרטות באופן חזותי ונהיר על לקויות ראייה ודרכי הטיפול בהן.

בחלל הגלריה הפנימי מוצגים מכשירי בדיקה ואבחון אופטומטריים. חלקם יצאו מכלל שימוש ואחרים עדיין משמשים את מעבדות החוג להכשרה ולטיפול. את המכשירים מלווים הסברים שניסחו סטודנטים בשנה ב' בקורס ראייה דו עינית בהנחייתן של ד"ר ליאת גנץ ואהובה רביד ספיר. למול המכשירים מוצגות יצירות חדשות ברובן שנוצרו בהשראתם על ידי אמניות ואמנים עכשוויים אשר התארחו במעבדות החוג בליווי ד"ר אייכלר מרון וד"ר רביד דורון.

הקשר המסומן בלב התערוכה בין אופטיקה ויצירה מלווה את תולדות האמנות במשך מאות שנים. מאז ציורי המערות דרך כתב החרטומים וציורי נוף בתקופת הרנסאנס ועד לצילום עכשווי – ניסה האדם ללכוד ולתווך בעזרת צורות וטכנולוגיה את אשר הוא רואה.

במרוצת הדורות והסגנונות החלה האמנות להתנתק מן ההסתמכות על העולם הנראה לעין, וסידור צורני שביקש לרמוז על קריאה מסוימת ביצירה קיבל חשיבות מכרעת. "המסר מהעולם הנראה לעין חייב להיות מוצפן בידי האמן", כותב היסטוריון האמנות ארנסט גומבריך, ואכן היצירות שפותחו עבור התערוכה שלפנינו מכווינות לקריאה בתחומי ידע וחוויות אישיות ומכילות מסרים הנוגעים במגדר, זכרונות עבר, שאלות על חופש מידע בעולם מפוקח, תהיות על מה שבאמת נמצא שם ומה מופיע למראית עין בלבד.

שתיים יחד, כל אחת לכוד. פרט מתוך וידאו (צילום: נטע מוזס)
(צילום: יהל עידן)
הסתכלות טהורה (צילום: ליטל רובינשטיין)

תרגילי ראיה

גלריה עזריאלי

תאריך פתיחה: יום ד' 8.2.23 שעה 19:00

תאריך נעילה: 8.5.23

שעות פעילות הגלריה:

א' – ה'

8:00 – 20:00

רחוב הנביאים 39, ירושלים

הכניסה חופשית

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *