"ביום שלישי תגיע סערה גדולה יותר"

חשבתם שהרוחות שנשבו היום זה השיא? לחזאי דני רופ ('חדשות עשר') אין בשורות מעודדות עבורכם. האזינו

על פי תחזיות מזג האוויר, בימים הקרובים החל מהיום (06.01) ועד יום רביעי (09.01), צפויה לשרור באזורנו מערכת חורפית, שתכלול מזג אוויר סוער המלווה בגשמים ורוחות חזקות. עפ״י נתוני השירות המטאורולוגי, קיים צפי לשלג בחרמון וייתכן שלג גם בהרי הגליל והמרכז. כתוצאה מהגשמים, צפויים שטפונות במספר מוקדים, ובפרט בנחלי הצפון היורדים דרומה ומערבה, באזור צפון ים המלח ובאזור הבקעה.

חשבתם שהרוחות שנשבו היום זה השיא? לחזאי דני רופ ('חדשות עשר') אין בשורות מעודדות עבורכם.

האזינו

במקביל, משטרת ישראל נערכת בכוחות מתוגברים למתן שירות לציבור, ולחסימות צירים ככל שידרש בפרט בצירים הראשיים, במטרה לשמור על חייהם ובטחונם של כלל משתמשי הדרך ואזרחי מדינת ישראל.

משטרת ישראל תפרסם כל העת מידע בדבר חסימות כבישים ושיבושי תנועה בעקבות מזג האויר. מומלץ לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת ולהישמע להנחיות השוטרים בשטח.
כמו כן ניתן לקבל מידע אודות חסימות ושינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות ערוצי הניו מדיה של משטרת ישראל ומוקד המידע הארצי של המשטרה שמספרו 110.

לאור אירועי העבר, ניתן לצפות כי מזג האויר הסוער יגרור חסימות צירים והצפות ברחבי הארץ. הערכות המשטרה מתבצעת בתיאום עם כלל רשויות הדרך, גופי החירום וההצלה, ובמידת הצורך הוכנו כוחות שיגיעו לצמתי דרכים בהם ידרש טיפול מידי כתוצאה ממפגעי מזג האוויר, זאת בכדי למנוע מפגעי בטיחות ופגיעה בשלומם של כלל משתמשי הדרך.

משטרת ישראל קוראת לציבור הנהגים להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה במזג האויר הסוער. מומלץ לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות או טיולים בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים נוכח מזג האויר הסוער. כמו כן יש לנהוג במשנה זהירות בקרבת מאגרי מים בהם קיימת סכנת נפילה, היסחפות וטביעה.

אין להתקרב למפגעים שנוצרים כתוצאה ממזג האויר הסוער, ובכל מקרה לדווח לרשויות על אודות כל מפגע שעלול להוות סכנה לציבור ולמשתמשי הדרך בפרט.

בטרם הכניסה לרכב:
? חובה לבדוק כי צמיגי הרכב תקינים ובלחץ האוויר הנדרש.

?יש לבדוק כי המגבים תקינים ואינם יבשים ופגומים.

?יש לדאוג לנקות את שמשות הרכב על מנת לספק תנאי ראות טובים לנהג.

?יש לנקות את פנסי הרכב הקדמיים והאחוריים- על מנת לראות ולהראות בהתאם.

? יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים ע"י הצטברות מים על הכביש – עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב.

בעת הנהיגה ברכב:
?יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולהאט משמעותית בעת כניסה לעקומות ובעת ביצוע פניות חדות.

?יש להדליק אורות דרך במהלך כל הנסיעה.

?כשהכביש רטוב, מרחק הבלימה גודל. לכן נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים.

?יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד.

?שימו לב להולכי רגל – בעת מזג אויר גשום, קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. יש להאט הנסיעה באזור מגורים ולתת זכות קדימה להולכי רגל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *