ליברמן מראה לחרדים את הדלת: "נעשה הכל שלא יהיו בממשלה"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התייחס בפתח ישיבת הסיעה לדיבורים על כך שהחרדים יצטרפו לגוש השינוי, והבהיר כי יעשה הכל שלא ייכנסו בשלב הראשון.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התייחס בפתח ישיבת הסיעה לדיבורים על כך שהחרדים יצטרפו לגוש השינוי, והבהיר כי יעשה הכל שלא ייכנסו בשלב הראשון.

תחילה התייחס ליברמן למצב הביטחוני בירושלים. "לצערי ביום חג, יום ירושלים, מביאה אותנו ממשלת ישראל בראשותו של נתניהו למצב תבערה. תסתכלו מה קורה היום, בירושלים התנגשויות וחיכוך, בדרום שריפות ורקטות, בגליל יורים על שוטרים, ואם תוסיפו לזה את אירועי הר מירון תקבלו את הירושה שנתניהו משאיר לממשלה הבאה", אמר ליברמן

איווט המשיך ותקף את נתניהו: "למרות הכול הבן אדם נאחז בקרנות המזבח. לו באמת היה דואג למדינת ישראל או לתנועת הליכוד היה אומר "הבנתי, אני המכשול, ארבע פעמים הלכתי לבחירות, לא הצלחתי להקים ממשלה, אני זז הצידה. ולזוז הצידה זה לא תרגיל כמו שהוא המציא אתמול."

על האפשרות שהחרדים יצטרפו לגוש השינוי, אמר ליברמן: "שמעתי אתמול את חברי הכנסת פרוש ואייכלר מדברים על אלטרנטיבה של 65, וברור שזו לא יוזמה שלהם, זה לא טקסט שלהם אלא זה יוזמת נתניהו שרוצה למשוך זמן, רוצה לפתות אולי את בנט אולי אחרים ובינתיים לשרוף את הזמן של המנדט הנוכחי ולגרור את המדינה למערכת בחירות חמישית."

‏ ליברמן הזכיר כי "‏בסופו של דבר כל מפלגות הימין, ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, גם גדעון סער, גם יועז הנדל, גם אלקין, נפתלי בנט ואיילת שקד כולם עבדו לצידו של נתניהו ואף אחד לא מאמין לו ולא סומך עליו. לכן אם היה זז באותו רגע היה אפשר להקים ממשלת ימין מלא מלא, בלי שום בעיה."

על החרדים אמר ליברמן כי "אנחנו נעשה הכול על מנת שזו תהיה ממשלת שינוי ולא תהיה ממשלה ששומרת אופציה לש"ס ויהדות התורה לחזור בהזדמנות ראשונה. ממשלת שינוי זאת ממשלת שינוי, זאת ממשלת אחדות עם קווי יסוד, אנחנו לא פוסלים אף אחד. השינוי חייב להתבטא גם בסדר העדיפויות וגם בערכים שהממשלה משקפת. אז נשתדל להתאפק ולהתגמש ואני מקווה שעוד השבוע, נוכל להציג ממשלה חדשה."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *