אלפי הרוגים ופצועים ברעידת אדמה בטורקיה ובסוריה

רעידת אדמה עוצמתית בטורקיה ובסוריה גרמה למותם ופציעתם של מאות בני אדם. הרעידה הורגשה בישראל

רעידת אדמה בעוצמה 7.8 בסולם ריכטר התרחשה הלילה בשעה 03:15 בטורקיה ובסוריה והורגשה אף בישראל.

על פי הערכות, מעל 1,700 בניינים קרסו ואלפים נהרגו ונפצעו בשתי המדינות.

הרשות לניהול משברים בטורקיה הכריזה על מצב חירום בדרגה 4. ממשלת ארצות הברית שלחה סיוע של כוחות לטורקיה, ובישראל צפויים לשלוח כוחות של פיקוד העורף.

נשיא טורקיה ארדואן: "צוותי חילוץ והצלה נשלחו מיד לאזורים שנפגעו ברעידת האדמה. אנו מקווים שנעבור את האסון הזה יחד בהקדם האפשרי ובמינימום נזק".

רעידת האדמה נחשבת לאחת החזקות במאה השנים האחרונות באזור, ועל פי גיאולוגים לא הורגשה רעידה כזו במזרח התיכון מאז 1939.

רעשי משנה שהורגשו בישראל הביאו למעל 4,000 שיחות בהולות של אזרחים מודאגים למוקד 100 של משטרת ישראל, שם נמסרה הודעה לקונית כי בנושא זה יש לפנות למוקד הטלפוני של פיקוד העורף האחראי על מצבי חירום מהסוג הזה.

ממשרד החוץ נמסר כי המשרד פועל בתיאום מול הרשויות בטורקיה, על מנת לוודא כי אין ישראלים באזורים הקטלניים. טרם ידוע על נפגעים ישראלים. במשרד ציינו כי אזורי האסון אינם אזורים שמטיילים ישראלים מרבים לבקר בהם.

שר הביטחון יואב גלנט הנחה את צה"ל ומשרד הביטחון להיערך מיידית למתן סיוע חירום באמצעות גופי ההצלה של פיקוד העורף. ארגון זק"א נערך להטסת משלחת חילוץ וסיוע לטורקיה.

מסוכנות הביטוח המובילה בתחום ביטוחי הנסיעות, 'הירשוביץ פתרונות', נמסר כי בעקבות רעידת האדמה שפקדה את המדינה מאריכה חברת פספורטכארד את הביטוח ב48 שעות באופן אוטומטי לכל לקוחותינו השוהים במדינה (עד ה8 לחודש) וללא עלות נוספת. בסוכנות קוראים לציבור לדווח לחברות הביטוח בדבר קיומם של נעדרים: "אם ידוע לכם על ישראלים השוהים באיזור/ מנותקי קשר ולכל שאלה נוספת, אנא צרו קשר עם מוקד שירות הלקוחות של פספורטכארד".

על פי הערכות פספורטכארד, שוהים כעת בטורקיה כעשרת אלפים ישראלים ועד עתה לא נרשמה אף קריאת מצוקה חריגה ודיווח על מנותקי קשר. רונית סגל, מנכ"לית פספורטכארד: :אנו נערכים במשמרות מתוגברות ואנו מסייעים לכל מבוטח שמבקש להקדים את טיסתו חזרה לישראל. חדר המצב של פספורטכארד זמין 24 שעות, ובהמשך היום ימסר דיווח נוסף מחדר המצב על סטטוס הפניות מישראלים הנמצאים בטורקיה ושל אלה שאמורים לטוס אליה".

בראיון לרשת ב' אמר הבוקר תא״ל יורם לרדו, ראש רשות חירום לאומי, כי "הרשות הגדירה את שנת 2023 כשנת הרעד". לדבריו, "לפי הסטטיסטיקה השנה יכולה להתרחש רעידת אדמה קטלנית בישראל".

בתגובה, מסר חנוך הירשוביץ, מנכ"ל הירשוביץ פתרונות, כי "בעקבות האירועים הגיאולוגיים והתרעות אנשי המקצוע על הסיכויים הגבוהים לרעידת אדמה משמעותית בישראל בתקופה הקרובה, חובה לוודא כי כל ביטוחי הרכוש כוללים כיסוי מפני רעידות אדמה. ביטוח רעידת אדמה מספק את הכיסוי המיטבי ביותר במקרים הללו על הרכוש שלנו".

בתוך כך, הרשויות באיטליה הורו לאזרחים לשמור על מרחק של מעל קילומטר מרצועת החוף, מחשש כי הרעש יוביל לצונאמי בחופי המדינה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *