בגד ים צנוע? לא בימית 2000

הפוסט שעורר את הרשת החברתית על בגד ים צנוע. תהילה קעטבי דרורי רק רצתה לחגוג את יום הולדתה עם בעלה ביום פינוק בספא של ימית 2000. היא לא שיערה שבגלל היותה אישה דתיה שבחרה בבגד ים צנוע היא לא תוכל להכנס לספא, ואסתי וקס, סטייליסטית על הטרנד הכי חזק הקיץ

השבוע הגיע תהילה קעטבי דרורי ליום כייף בימית 2000, מה שהתחיל כיום כיף בסוף השבוע האחרון, הפך עבורה ליום מבזה ומשפיל, לאחר שהנהלת "ימית 2000" סירבה להכניס אותה לספא בגלל שלבשה – לא פחות ולא יותר – בגד ים צנוע. גם השבת שחלפה לא ריככה את התחושות הקשות שנותרו בה, מבחינתה "זו הייתה השפלה. בושה שאין לתאר".

הפוסט של תהילה בפייסבוק שהפך לוויראלי תוך שעות: "אנחנו בשנת 2019!!!!!!! איך יכול להיות שדבר כזה עוד קורה במדינה שלנו???? לאחרונה עולים מלא כותרות על "כפייה דתית" והרי כאן מדובר על "כפייה חילונית" לכל דבר!!!!! בעבר היה לדתיות בעיה להכנס למקומות כאלו כיוון שלא היו בגדי ים צנועים והיינו נאלצים לצאת עם חלוק או חולצה וחצאית מאולתרים מהבית. היום יש בגדי יום צנועים שמוכרים אותם בלא מעט שקלים, והם עומדים בכל התקנים הנדרשים ועונים על כל ההגדרות מבחינת בד, עמידות, נוחות ועוד. אז איך יכול להיות שיש עדיין מקומות שלא מקבלים את זה??? ואם נדבר על הציבור הערבי הדתי שגם הוא באותה בעיה הדבר לא מקובל בעליל!!!! אני מבקשת מכם הציבור הרחב יש לנו כח השפעה!!! בעידן המדיה, הכל בידיים שלנו!!!

תהילה בתגובה לאקטואלשיק על התגובות הטובות והפחות טובות?

האמת נדהמתי מכל התגובות, הפרגון והתמיכה של נשים לפוסט שלי, זה בהחלט קצת מנחם אותי על מה שחוויתי. רציתי לעורר את המודעות לשיוויון כמו שאנחנו מקבלים את האחר ואת השונה, קבלו גם אותנו, כן, אנחנו רוצות לבוא לים, לבריכה או לספא בבגד ים צנוע ונח מאוד. שעולה מאות שקלים, למה אני או כל אחת אחרת צריכה לעבור תהליך של ביקורת איך היא נכנסת למים.

היא מוסיפה שלתגובות הקשות שקיבלה בכלל לא הייתה צריכה להגיב, כי גם לתגובות הקשות שקיבלה היה מי שהגיב במקומה. וזה רק מראה לה כמה אחדות יש לנו וכמה אנחנו יכולים להגן אחד על השני.

לדבריה, כוונתה הייתה להעלות את העניין לתודעה הציבור. "בשנים האחרונות נשים דתיות החלו להתקדם, בואו תתקדמו יחד איתנו", אמרה. "אתם לא יכולים להדיר ציבור שלם של נשים דתיות, וגם ערביות, אשר בוחרות בבגד ים מסוג זה. כך כך הרבה עולה לאחרונה הנושא של כפייה דתית, אז אני אומרת שגם לנושא ההפוך צריך לשים לב".

אסתי וקס, סטייליסטית אישית – על אופנת בגדי הים הצנועים. "אופנת בגדי הים הצנועים מתפתחת בשנים האחרונות ומעצבות חדשות נכנסות כל הזמן לתחום. כך, אם לפני שנתיים-שלוש ניתן היה למצוא 2-3 דגמים אחידים, היום כבר יש מגוון רחב הרבה יותר של דגמים וסגנונות, וכל אחת יכולה למצוא משהו שמתאים לה".

וקס מסבירה שבמסגרת עבודתה עם נשים, היא רואה את השינוי מתרחש בשטח. "בגדי הים האלו אינם חדשים בענף האופנה. הם כבר קיימים שנים בחו"ל, ומצליחים מאוד דווקא אצל הנשים המוסלמיות, שמתמודדות גם כן עם סוגיית הצניעות. בשנים האחרונות יש פריחה של מעצבות דתיות, שלמדו בבתי ספר לאופנה המובילים בארץ, והן מגיעות לתחום ברמה מאוד גבוהה, ועם ידע 'מהבית' של מה חסר היום לנשים דתיות בתחום האופנה. וזה עובד בשטח. נשים מבקשות לרכוש פריטים כאלו לעצמן כדי לבלות עם כל המשפחה. ואגב, הם משמשים גם למסלולי מים, בהם לא תמיד רוצים ללכת כל הדרך עם בגד ים. כך את גם לבושה לאורך המסלול וגם מוכנה לקפוץ למים בכל רגע נתון. כשתצאי, תתייבשי בקלות".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *