גפני במתקפה: רשע מרושע ליברמן בגיבוי בנט הגנב שנמצא במערה, אין ממשלה בלי פסקת התגברות

ח"כ משה גפני באירוע ההודיה לסיכום מערכת הבחירות של דגל התורה: "בלי פסקת ההתגברות לא תקום ממשלה. לא מעניין אותי יותר מה יכתבו עלינו בתקשורת."

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני באירוע ההודיה לסיכום מערכת הבחירות בהשתתפות אלפי הרכזים ומנהלי מטות הבחירות של דגל התורה:

"הבטחנו במערכת הבחירות ואנחנו עומדים על זה גם כעת בשיחות המו"מ עם הליכוד, כל הגזירות של הצמד ליברמן ובנט יבוטלו לאלתר. שכר המורים/המורות והגננות יושוו לזה של החינוך הממלכתי ובלי פסקת ההתגברות לא תקום ממשלה. לא מעניין אותי יותר מה יכתבו עלינו בתקשורת."

גפני תקף: "אותו רשע מרושע ליברמן בגיבוי בנט הגנב שנמצא במערה שלו ברעננה שעלתה לכולנו 50 מליון שקל וכל פעם שיש משהו עם הציבור החרדי הוא מוציא את האף שלו, מי שואל אותך בכלל? תחזור למערה שלך!".

מרן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף אמר בשיעורו השבועי:  כי יש לחוקק את פסקת ההתגברות, אין דבר כזה שבג״צ קובע. לא הייתה ממשלה כזו עם 32 חברי כנסת דתיים, אולי הזדמנות לתקן את חוק ׳מי הוא יהודי׳.

יצויין כי כל זה בזמן שגורמים המעורבים במשא ומתן הקואליציוני מעריכים כי מפלגת יהדות התורה היא הקרובה ביותר ליסכום על תפקידיה בממשלה הבאה. על פי הערכות הגורמים יצחק גולדקנופף ישמש בתפקיד שר השיכון, מאיר פרוש יכהן בתפקיד השר לענייני ירושלים או סגן שר במשרד החינוך ומשה גפני יעמוד בראשות ועדת הכספים. ח"כ אורי מקלב אמור לכהן בתפקיד סגן שר לשיוויון חברתי ללא שר מעליו.

גם יו"ר יהדות התורה הרב יצחק גולדקנופף בכינוס הוקרה לפעילי מטה אגו"י בירושלים: "יש התקדמות במו"מ, אבל אנחנו עומדים על הדרישות בנושאים העקרוניים כפי שהורו לנו מועצגה"ת" בין הדברים, מנה הרב גולדקנופף את פסקת ההתגברות, השוואת התנאים בחינוך החרדי, ושאר הנושאים הרוחניים.


בכיר אגודת ישראל יוסי דייטש אמר לחברי הכנסת כנס אגו״י בירושלים: "אין לכם מנדט מאיתנו לסיים את המשא ומתן עם מה שיש עכשיו. אנחנו דורשים מכם לקבל לכל הפחות את מה שתקווה חדשה קיבלה בממשלה הקודמת, הם היו 6 מנדטים ואנחנו 7. ומה מציעים לנו? לא נסלח לכם אם תסיימו עם ועדת כספים ושיכון".

ח"כ מאיר פרוש בכנס הודיה של אגודת ישראל בירושלים: "הייתי רוצה להיות אופטימי, הלוואי. אבל אין לנו תשובות ברורות על כמה וכמה נושאים. יש דברים שכבר הסכמנו עליהם ויש דברים שאנחנו ממתינים לתשובות ברורות מהליכוד, ביניהם נושא החינוך שעוד לא קיבלנו תשובות".

שניאור ובר עורך 'מרכז העניינים' כתב לסיכום כי "הקונצנזוס במפלגות החרדיות סביב פסקת ההתגברות תופסת הערב תאוצה, לאחר דברי הראשל"צ הגר"י יוסף הערב בשיעור וכן גפני בכינוס 'דגל' בפ"ת. נראה שגורמים בליכוד דוחפים לפסקת התגברות מרוככת יותר. על המפלגות לקיים את הבטחתם לציבור".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *