הלילה: מטוסי צה"ל תקפו יעדי חמאס

תושבים רבים בשדרות וביישובי שער הנגב שמעו הלילה היטב, מעט אחרי השעה 1:30, את התגובה של צה"ל ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטה במוצ"ש

תושבים רבים בשדרות וביישובי שער הנגב שמעו הלילה (מוצאי שבת) היטב, מעט אחרי השעה 1:30, את התגובה של צה"ל ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטה במוצ"ש לעבר שטח ישראל. ב"ה היא לא גרמה לנפגעים או לנזק.

דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו כמה יעדים של ארגון טרור חמאס, במתחם צבאי בצפון רצועת עזה וכן שני כלי שיט. תקיפת כלי שיט של הכוח הימי של חמאס נחשבת חריגה והפעם האחרונה שבה צה"ל פרסם כי ביצע תקיפה כזו היה לפני זמן רב. בכך מחריפה ישראל את המסר לפיו לא תאפשר כל ניסיון להסלמה.

מדובר צה"ל נמסר: "התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטה לשטח ישראל מוקדם יותר הערב ובהמשך לאירועי הטרור מרצועת עזה ובהם בלוני נפץ וניסיונות הפגיעה בתשתיות ביטחוניות בימים האחרונים.

"צה"ל רואה בחומרה רבה כל ניסיון לפגיעה באזרחי ישראל וימשיך לפעול בתקיפות כנגד פעולות טרור אלו. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".

למרות הטלת האחריות על חמאס, במערכת הביטחון מעריכים כי בג'יאהד האסלאמי אחראים להסלמה,  בניסיון לטרפד את המגעים בין ישראל לחמאס בתיווך מצרי. חמאס מצידו, ככל הנראה במטרה לאותת כי הוא מעוניין במשא ומתן, הורה שלא לקיים הלילה הפגנות על גדר המערכת, לראשונה זה כמה שבועות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *