המשקפיים שמאטים את קוצר הראייה מגיעים לישראל

איגוד הבריאות העולמי קבע כי מיופיה היא מגיפה עולמית וכי עד לשנת 2050 כמחצית מאוכלוסיית העולם תסבול מקוצר ראייה. כעת יוכלו ילדי ישראל לעשות צעד נוסף למען בריאות העין שלהם

ארגון הבריאות העולמי הכריז על מיופיה – קוצר ראיה בשמה הרפואי, כמגיפה עולמית ומעריך כבעוד פחות מעשרים שנה מחצית מאוכלוסיית העולם תסבול מקוצר ראיה.

אחת הבעיות המרכזיות היא החמרת מצב הראיה של ילדים אשר מאובחנים בגילאים צעירים יותר וסובלים מקצב עליית מספר מוגבר לעומת מבוגרים – בשל גדילת והתפתחות העין.

נתונים מצביעים כי 70% מילדי ישראל סובלים מבעית ראיה הם מתחת לגיל 14, כאשר 17% מתוכם הם מתחת לגיל 6.

פיתוח טכנולוגי חדש טוען כי הצליח לייצר את הנוסחה שתאט את קוצר הראייה, ואחרי שהושק בקנדה ובהולנד הוא הגיע גם לישראל.

לפי היצרן, הפיתוח החדש מאפשר לא רק לתת מענה לקוצר הראיה אלא גם לעכב ואף לעצור את קצב גדילת המספר לאורך זמן. המדובר במשקפי מיי סייט (Misight) המתקדמות אשר קיבל את אישור התקן האירופאי CE ומצוי בשלבי אישור FDA.

משקפי מיי סייט הינו משקף הכולל עדשות המשובצות באלפי נקודות מיקרוניות, שכמעט ואינן נראות לעין אך הן מפחיתות בעדינות את הקונטרסט על הרשתית.

הפיתוח מציג נתונים מחקריים מרשימים: ב-4 מתוך 10 נבדקים עצרה גדילת המספר לחלוטין לאורך שנתיים של שימוש. נבדקים אחרים הראו האטה של 59% בהתקדמות קוצר הראיה."המשמעות של התוצאות הללו היא מהפכנית מאחר ורמות גבוהות של קוצר ראיה מגדילות את הסיכוי לפתח מחלות עיניות כמו הפרדות רשתית, קטרקט, גלאוקומה ומחלות נוספות. כך שהשיפור באיכות החיים העתידית בעזרת המשקפיים היא מרחיק לכת", מרחיבה אורטל סבג, מנהלת חטיבת המחקרים של CooperVision.

הפיתוח מבית CooperVision, חברת המכשור הרפואי הגלובלית הפועלת תחת CooperCompanies (NYSE:COO). מהיצרניות המובילות בעולם בתחום עדשות המגע.

החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת מגוון רחב של עדשות מגע תוך שימוש בחומרים ובפתרונות אופטיקה מתקדמים במעל ל- 100 מדינות ברחבי העולם. לחברה, אשר מעסיקה מעל ל- 12,000 עובדים ברחבי העולם, פטנטים רשומים בתחומי עדשות המגע, משקפי ראיה, מוצרים ושירותים משלימים.

מחלקת הפיתוח והמחקר של החברה עוסקת בזיהוי תמידי של צרכים לתיקון ראייה ופועלת מול לקוחות קצה ומול רופאי עיניים. בשנים האחרונות החברה שמה לה למטרה להשקיע בפתרונות יעילים לניהול מיופיה שהפכה למגיפה כלל עולמית.

והיכן ישראל בסיפור הזה? ובכן, כמו כל טכנולוגיה מצליחה, גם ל- CooperVision חטיבת מחקר ושיווק ישראלית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *