הסולטן הטורקי הכניס גול עצמי כשהודיע על הפסקת הסחר עם ישראל

רגע אחרי ניתוק קשרי המסחר עם ישראל, ביום שישי האחרון, התפרסמו נתוני האינפלציה הקשים בטורקיה. ישראל הייתה משותפות הסחר המובילות של טורקיה

טורקיה של ארדואן ממשיכה להחריף את הטון נגד ישראל. בשבוע שעבר הודיע נשיא טורקיה על עצירה מוחלטת של יחסי המסחר עם ישראל עד לסיום מצב המלחמה בעזה.

ההודעה תורגמה חיש מהר לפעילות בשטח ומשרדי הממשלה באנקרה הורו לעצור את הפעילות מול היבואנים הישראלים שכבר הודיעו כי הדבר עשוי לפגוע בפעילותם בטווח הארוך. בטווח הקצר יש לרובם די מלאי שיאפשר להם להמשיך לספק הזמנות קיימות.

אבל כנראה שהטורקים לא לקחו בחשבון את ההשלכות על מצבם הכלכלי. האינפלציה בטורקיה זינקה והגיעה כבר ל־70% בשנה. פי מאתיים ויותר משיעור האינפלציה בישראל. הבנק המרכזי העלה את הריבית ליותר מ־‏50%, מה שחונק את הכלכלה המקומית ומונע צמיחה. שער הלירה הטורקית ממשיך לצנוח כאילו אין תחתית. היום נסחר הדולר לפי שער של 32.3 לירות לדולר. בפועל, בשוק מוכנים לשלם יותר עבור כל דולר.

כדי להמחיש עד כמה עלול הצעד האידיוטי של ארדואן לפגוע בראש ובראשונה בטורקים, נציין שישראל היא שותפת הסחר השלישית בגודלה של טורקיה. כלומר, טורקיה במו ידיה מאבדת מקור הכנסה חשוב מאוד לכלכלתה. אגב, בממשלה לא נלחצו מההכרזה הטורקית. שר החוץ אמר ביום שישי האחרון כי ישראל תצמצם את יחסי המסחר של הטורקים עם ערביי רשות הטרור כך שהיא יכולה להערים קשיים, לעכב ואף לחסום תנועת סחורות טורקיות לשטחי הרשות.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. טורקיה מתרסקת

    טורקיה עשתה טעות, יש אלוהים בשמים ישלם לכל שונאי ישראל, לכל האנטישמים. שתכחד עזה וטורקיה תתמוטט ,הראש היצירתי היהודי יסתדר

    ישראלית |
    הגב