העירייה אישרה את תכנית הקו הסגול של הרכבת הקלה

עיריית ירושלים החליטה להמליץ לוועדה המחוזית לתכנון ובניה לתת תוקף לתכנית הקו הסגול של הרכבת הקלה

עיריית ירושלים החליטה להמליץ לוועדה המחוזית לתכנון ובניה לתת תוקף לתכנית הקו הסגול של הרכבת הקלה.

הקו הסגול יהווה מרכיב חשוב ברשת קווי הרכבת הקלה העירונית, אשר תרשת את כל העיר. הקו המוצע מהווה "קו רוחב" ייחודי ברשת זו, אשר יחבר את דרום מזרח העיר (דרך חברון/תלפיות), עם דרום מערב העיר (הדסה עין כרם).

הקו יאפשר לחבר את השכונות הדרומיות של ירושלים לרשת קווי הרכבת הקלה, לרבות השכונות קריית יובל, עיר גנים, רמת דניה, רמת שרת, מלחה, גבעת משואה, גוננים, בקעה ותלפיות. כמו כן, הוא יאפשר גישה למוקדים עירוניים מרכזיים, בהם קמפוס "הדסה עין-כרם", "אגן מלחה" ואזור התעסוקה והמסחר "תלפיות".

תחילתו של הקו הסגול בצומת טהון, בהתחברות לקו האדום שלאורך רחוב סולד, משם הוא ממשיך מזרחה – לאורך רחובות טהון, גולומב וקוליץ. הקו פונה מזרחה וממשיך במקטע תת-קרקעי מתחת לשכונת מלחה, וחוזר לקטע על-קרקעי, אשר מתחבר לקו הכחול בתחנת גט"י מלחה.

משם, הוא ממשיך מזרחה – לאורך התוואי המאושר של הקו הכחול והירוק, עד צומת פת. בצומת זה, הקו פונה מזרחה, לרחוב יהודה הנשיא וממשיך ברחוב בן זכאי עד צומת אורנים. בהמשך הוא פונה דרומה בתוואי המאושר של הקו הירוק, לאורך רחוב פייר קניג ועד רחוב התנופה.

לקו הסגול ממשקים עם הקו האדום בצומת יעקב טהון/הנרייטה סולד, עם הקו הכחול באזור צומת דרך יצחק מודעי ודרך אגודת הספורט הפועל ובאזור צומת אורנים, ועם הקו הירוק בצומת יעקב פת/יהודה הנשיא.

התכנית כוללת, בין היתר, הוראות להקמת המסילות לרכבת הקלה, מתקנים ותשתיות הנדרשים להפעלתה, מיקום התחנות, שטחי התארגנות והוראות לבינוי ופיתוח.

בתכנית גם נספח המציג פרויקטים משלימים לתוואי הרכבת, שמטרתם לשפר את איכות המרחב העירוני הגובל בתכנית, ואת הנגישות והקישוריות לקו הרכבת הקלה. בין היתר, פיתוח שבילים, שטחים פתוחים ושילוב של אמצעים מכניים כמדרגות נעות ומעליות.

הוועדה דנה באופן מפורט בכל ההתנגדויות, קיבלה חלק מהן ודחתה את רובן. המשך הדיון בהתנגדויות יהיה בפני הוועדה המחוזית.

מפת הקו הסגול (צילום: באדיבות צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "תוואי הקו הסגול מהווה חלק מתוכנית כוללת לפיתוח רשת הרכבת הקלה בירושלים. הפעלת הקו תשפר את הנגישות בין חלקי העיר השונים, תאפשר ניצול מיטבי של משאב הקרקע, תתרום לשמירה על הסביבה ותקדם את פיתוח העיר".

מגישי התכנית הם צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים והוועדה המקומית, עורך התכנית אדריכל עמי שנער, משרד אמיר מן עמי שנער, אדריכלים ומתכנני ערים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *