זעם בעולם הערבי על ישראל: עיתונאית אלג'זירה נהרגה בחילופי אש

האם התקרית תגרום לרע"מ לפרוש בבחינת הקש ששבר?

כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו בשעות האחרונות במחנה הפליטים ג'נין, בסמוך לכפר בורקין ובמספר מוקדים נוספים ברחבי יהודה ושומרון על מנת לעצור חשודים בפעילות טרור.

במסגרת הפעילות במחנה הפליטים ג'נין חשודים ביצעו ירי מסיבי לעבר הכוח והשליכו מטענים. הכוח השיב בירי. זוהו פגיעות. אין נפגעים לכוחותינו. בתקרית נהרגה עיתונאית פלסטינית של אל גז'ירה. בעקבות הירי בעיתונאית: מסיבת העיתונאים מתבטלת, מועצת השורא תקבל החלטה בווטסאפ.

דובר צה"ל מסר כי נבדקת האפשרות כי נפגעו עיתונאים, ייתכן מירי חמושים פלסטינים. האירוע בבירור.

עמית סגל כתב בטוויטר: "כל העולם הערבי לרבות חברי מועצת א שורא מכירים את הכתבת של אל ג׳זירה שנהרגה הבוקר בג׳נין מה שהולך לקרות על המסך של הרשת הקטארית לא הגיע בעיתוי טוב לרעמ".

חבר הכנסת אחמד טיבי מהרשימה המשותפת אומר כי שירין אבו-עקלה הייתה הפנים של אל-ג'זירה כלפי העולם הערבי, אבטיפוס של עיתונאית אמיצה.

בראיון לאריה גולן אמר טיבי כי אין שום הסבר בעולם לירי קטלני בה או או בכל עיתונאי אחר.

לדבריו, חיילי צה"ל אינם מתחשבים בנוכחות של עיתונאים והמשפט "צה"ל מתחקר את האירוע" הוא פרובוקטיבי, שקרי ומקומם

‏שר התקשורת יועז הנדל ‎יועז הנדל ל'ישראל היום' בתגובה להרג כתבת אל ג׳זירה:״מתחקרים עכשיו את האירוע. אני מניח שהעיתונאית נפגעה מירי החמושים הפלסטינים.

הנסיון להאשים מיד את צה״ל בפגיעה נובע מתפיסה אנטי ישראלית ולא מתחקיר אמת״.

יו"ר עוצמה יהודית, חה"כ איתמר בן גביר:‏כשמחבלים יורים על חיילנו בג'נין, הם צריכים להשיב אש במלוא העוצמה גם אם יש בסביבה "עיתונאים" של אל ג'זירה שלא פעם עומדים בכוונת מכוון באמצע הקרב ומפריעים לחיילים….

לפי הדיווחים היא נפגעה בכלל מאש של המחבלים, אבל בכל מקרה נותן גיבוי מלא לחיילי צה"ל הגיבורים!

ח"כ ‎אחמד טיבי בגל"צ: "שמעתי את ההסבר של העיתונאי השני שנפגע – הוא אמר שחיילים ירו לעברם. אין לזה הצדקה. שירין הייתה עיתונאית שטח אמיצה שנמצאת בכל מקום עם קסדה על הראש ואפוד. היא הפנים של אלג'זירה ונפצעה כמה פעמים בשנים האלה, הפעם זה היה כדור מאש חיה"

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, ל'קלמןליברמן': "הערכה זהירה שלנו שהעיתונאית של אלג'זירה נפגעה מאש פלסטינית. הצענו לפלסטינים לערוך בדיקה משותפת". ‏למול טענות הפלסטינים. בצה"ל מתחזקת הערכה כי העיתונאית נורתה מירי פרוע של חמושים פלסטינים. האירוע בתחקור.

במהלך הפעילות נעצר חשוד אחד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *