לפני שבועיים. בזכות הוראת שר התורה: השופט שויתר לבחור על הקנס

לפתע פנה השופט אל האברך בארשת משועשעת: "תגיד, למה בכלל הגעת, הרי אין לך סיכוי". השיב האברך: "אכן ע"פ חוק אין סיבה לוותר לי על הקנס". המשיך השופט: "ובכל זאת הגעת… אז ספר לי מדוע. אנחנו היום באוירת פורים קטן…"

מעשה שאירע לפני כשבועיים והגיע אלינו מכלי ראשון: אברך, בוגר אחת הישיבות החשובות בבני ברק, כשהיה בחור קיבל דו"ח על אי חבישת מסכה, כאשר לא ציית לשוטר שביקש ממנו ללבוש מסכה. כל המבינים בעניינים אלו אמרו לו כי אין מה לערער בבית משפט וצריך לשלם כי יש לשוטר מצלמת גוף וכו'.

אבל הבחור אמר שהוא זוכר את ברכת רבינו הגר"ח שליט"א, שבהיותו "בוגר" קורונה נענה לקריאת גורמי הרפואה שחיפשו תורמים לפלאזמה עבור חולי הקורונה, ולמרות שהוא לא כ"כ רצה בזה, הביאו לו הוראה וברכת רבינו שאם הוא יתרום הוא רק ירוויח, ואף יראה את זה עוד בחייו. ואכן הוא תרם 6 מנות פלאזמה, ואף קיבל ע"כ אות מגורמי ממשל, כי הוא היה באותו זמן מהיחידים שתרמו פלאזמות.

ב"ה תוך תקופה קצרה הוא התארס והתחתן, ולאחרונה כאמור אירע לו הנס הבא:

ביום ג' הגיע הדיון בבית המשפט על הקנס שקיבל מהשוטר בזמנו. כל מי שהיה לפניו נדחה הערעור שלו והיה חייב לשלם את סכום הקנס, ואף אצלו אמרו לו העו"ד כי אין לו סיכוי, כי ע"פ חוקיהם נקרא שהתחצף לשוטר. אבל למרבה הפלא אצלו העניינים התנהלו אחרת.

כשהתייצב בפני השופט, שאל אותו השופט – "למה הגעת, הרי אין לך סיכוי?"

אומר לו האברך: "אכן ע"פ חוק אין שום סיבה למה להוריד לי את הקנס".

ואז השופט אומר לו: "אם הגעת, כנראה יש לך סיבה… אז תגיד לי מהי הסיבה. אנחנו כאן באווירת פורים קטן, אז תגיד לי"…

ואז הוציא לו הבחור מסמכים שהוא תרם 6 פלאזמות באותה התקופה. השופט התפלא: "תרמת כ"כ הרבה פלאזמות? תראה לי".

משראה את המסמכים המאמתים את דברי האברך, התרגש השופט ואמר: "בן משפחתי היה בין חיים למוות, והפלאזמות של אנשים שתרמו באותה התקופה הצילו אותו. נכון שאני לא יודע אם היו אלה הפלאזמות שלך שהצילו אותו, אבל אם תרמת כ"כ הרבה אני מפעיל את סמכותי להוריד לך את הקנס". והפחית לו את הקנס לסכום זעום וסמלי בלבד.

(גיליון 'בדרכו אמונה')

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *