מונה מעות • התחרות על חשבון החשמל שלנו מתחילה בקיץ הקרוב

הרפורמה במשק החשמל: שר האנרגיה החליט לאפשר לכל צרכני החשמל, גם כאלה שאין להם מונה חכם, לעבור מספק לספק

אתמול (שלישי) הודיע שר האנרגיה אלי כהן על צאתה לדרך של רפורמה היסטורית אשר תשנה לתמיד את ענף החשמל בישראל. בקיץ הקרוב, בפעם הראשונה מאז קום המדינה, ייפתח ענף החשמל לתחרות. כל תושבי ישראל יוכלו לבחור את ספק החשמל שלהם מה שאמור להוזיל את מחירי החשמל ולחסוך לכל משפחה מאות ואולי אף אלפי שקלים בשנה.

במסגרת הרפורמה הצרכנית ייפתח ענף החשמל לתחרות מלאה במסגרתה יוכלו מגוון חברות למכור חשמל לכל משקי הבית בארץ. המהלך, שיזניק את התחרות באספקת החשמל בפעם הראשונה מאז קום המדינה, צפוי להוזיל את חשבון החשמל של כלל המשפחות בישראל בשיעור המוערך בחמישה עד עשרים אחוזים, והוא יחסוך לכל משק בית מאות ואף אלפי שקלים בשנה בהתאם לאופי השימוש ולשעות צריכת החשמל.

השר כהן: "מהפכת החשמל שהשקנו על ידי פתיחת ענף החשמל לתחרות היא בשורה עצומה לכל תושבי ישראל והיא תביא לחיסכון של מאות ואף אלפי שקלים בשנה בחשבון החשמל. אני מאמין שחשמל הוא מוצר צריכה בסיסי וקריטי בחיים של כל בית בישראל. לכן היה לי חשוב להסיר כל חסם כדי לאפשר תחרות מלאה. בקיץ הקרוב אנחנו נאפשר לכל המשפחות בישראל לבחור את ספק החשמל שלהן, ונעניק לכל הצרכנים הזדמנות שווה להשתתף ברפורמה ולהוזיל את חשבון החשמל".

האמת היא שרפורמה במשק החשמל אינה דבר חדש. החידוש בהודעה האחרונה הוא שניתן יהיה לרכוש חשמל תחרותי גם ללא מונה חשמל חכם, כפי שאומר שאול גולדשטיין, מנכ"ל חברת נגה: "הכרזת שר האנרגיה על פתיחת שוק החשמל באופן מהיר וללא תלות בהחלפת המונה הבסיסי לחכם, תקדם מאוד את התחרות במשק החשמל. תחרות זו , עשויה להביא לחיסכון לצרכנים ולהתייעלות משקית. מדינת ישראל נמצאת בצומת דרכים כלכלית ומהלך כזה יוכל לתרום לחיזוק המשק ולהורדה ביוקר המחייה".

כיום ישנם כשלושה מיליון מוני חשמל בישראל. רק 700 אלף הם מונים חכמים. עד עתה לא התאפשר לבעלי מונים בסיסיים להתחבר לספקי חשמל חדשים. במשרד האנרגיה הבינו שחייבים להסיר את החסם הזה כדי לקדם את הרפורמה וזו למעשה פשר הודעותו של השר כהן אתמול. גולדשטיין הוסף ואמר: "גם במידה וכלל הצרכנים יקבלו רק 5% הנחה, זה יחסוך לכלל הצרכנים כ־750 מיליון שקלים בשנה".

עם השקת הרפורמה תיפתח תחרות על מקטע אספקת החשמל, וכבר מהקיץ הקרוב יוכל כל אזרח בישראל להתקשר לאחת מהחברות המספקות חשמל באופן פרטי ולבחור חבילה המותאמת לצרכיו. כאמור, עד היום התבצע מעבר זה רק לצרכנים בעלי מונה חכם. בשל העובדה שברובם המוחלט של משקי הבית טרם הותקנו מונים חכמים, הנחה השר כהן את רשות החשמל לאפשר שיוך צרכנים גם ללא מונה חכם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *