מנסור חוגג: הממשלה אישרה 30 מילארד למגזר הערבי

בתקציב של 30 מיליארד שקלים: תכנית החומש החדשה לפיתוח חברתי-כלכלי של החברה הערבית אושרה בממשלה.

בתקציב של 30 מיליארד שקלים: תכנית החומש החדשה לפיתוח חברתי-כלכלי של החברה הערבית אושרה בממשלה.

לאחר שבועות של דיונים, ולקראת אישור תקציב המדינה הצפוי בחודש נובמבר, אושרה היום בממשלה (א') תכנית החומש החדשה לפיתוח כלכלי-חברתי של החברה הערבית, בתקציב של 30 מיליארד שקלים.

תכנית החומש החדשה שאושרה בממשלה, היא תכנית רוחבית רב שנתית, לשנים 2022-2026 והיא מגלמת בתוכה בשורה של ממש עבור החברה הערבית. התוכנית היא תוצר של עבודה אסטרטגית מעמיקה שנעשתה בחודשים האחרונים על ידי הרשות לפיתוח כלכלי-חברתי של מגזר המיעוטים שבמשרד לשוויון חברתי, שביצעה הפקת לקחים מתוכנית החומש 922, במסגרתה נוספו תחומים שלא קבלו מענה בתוכנית 922 לדוגמא: בריאות, רווחה וביטחון חברתי, מגזר שלישי וצעירים, חקלאות, פריסת סיבים אופטיים. כמו כן שופרו מנגנוני הבקרה, המדידה ותכנון ותקצוב. הוקמו צוותים מקצועיים ייעודיים בתחומים כגון תעסוקה, הכלה פיננסית, הייטק, רשויות מקומיות. כמו כן לראשונה ניתן מענה גם לצרכים הייחודיים של האוכלוסייה הערבית ביישובים המעורבים. עבודת מטה נרחבת זו בוצעה תוך שיתוף פעולה מלא עם משרדי הממשלה הרלוונטיים, הרשויות המקומיות, ארגוני המגזר השלישי, מכוני המחקר ושיתוף הציבור, על מנת להביא לצמצום פערים בין החברה הערבית לאוכלוסייה הכללית ולהביא לקידום, שגשוג ושילוב מלא בחברה:

חינוך: 9.4 מיליארד ₪
תחבורה: 3 מיליארד ₪
דיור: 2.8 מיליארד ₪
תרבות וספורט: 1.05 מיליארד ₪
תעסוקה: 1.4 מיליארד ₪
רשויות מקומיות: 1.7 מיליארד ₪
הייטק: 600 מיליון
בריאות: 650 מיליון ₪
רווחה: 615 מיליון ₪
צעירים: 200 מיליון ₪
הגנת הסביבה: 550 מיליון ₪
הנגשה דיגיטלית: 65 מיליון ₪
ביטחון פנים: 85 מיליון ₪

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן: "אחרי חודשים של עבודה מסביב לשעון, אישרנו היום תכנית היסטורית בממשלה. מדובר בתכנית שמתרגמת את ערך השוויון למעשים, כאשר 21 משרדי ממשלה תרמו את חלקם למהלך. כדי להעניק הזדמנות שווה לכולם, יהודים וערבים, בחמש השנים הקרובות נוציא אל הפועל פרויקטים בהיקף של 30 מיליארד שקלים: משיפור לימודי העברית ובניית כיתות לימוד, דרך סלילת כבישים ושיפור התחבורה הציבורית ועד הקמת מוסדות תרבות ואומנות. אני מאמינה שתכנית זו תספק תקווה להרבה מאד אנשים שחיים בישראל ובסופו של יום גם תפחית את תופעת האלימות והפשיעה. בעיניי לא ניתן למגר אלימות רק באמצעות שוטרים ושופטים, אלא יש לייצר עבור אותם צעירים שכיום מידרדרים לפשע, אלטרנטיבה טובה יותר. אני מודה לכל השרים והשרות שהתגייסו למשימה הלאומית הזו, ליו"ר רע"מ חה"כ מנסור עבאס ולאנשי משרדי: יעל מבורך מנכ"לית המשרד לשוויון חברתי, למנהל הרשות לפיתוח כלכלי של החברה הערבית, חאסן טואפרה וליועמ"ש המשרד סורל הרלב. מרגע זה עלינו לעבור לשלב הביצוע. גם בו מצפים לנו אתגרים רבים, ונעשה הכל כדי להצליח לממש את התכנית ההיסטורית הזו."

יו״ר רע״מ ד״ר מנסור עבאס: "אנו בפתחם של ימים חשובים בענייני החברה הערבית. החלטות הממשלה בנוגע לאישור תכנית החומש הכלכלית לפיתוח החברה הערבית, הן לא פחות מהחלטות היסטוריות שאמורות לשנות את פני החברה הערבית בשנים הקרובות, אחרי שנים רבות בהן סבלה החברה הערבית מרגרסיה כלכלית וחברתית. אין ספק שהתוכנית הזאת לא תסגור את כל הפערים שהצטברו במשך עשרות שנים, ואנחנו לא מתיימרים לטעון זאת, אבל בהחלט התוכנית אמורה לצמצם את הפערים בצורה משמעותית, ומשאירה אותנו בפני עבודה נוספת על מנת לסגור את כלל הפערים בין החברה הערבית לחברה היהודית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *