שנגחאי: טכנולוגיה מדהימה שאיפשרה לבניין בן 5 קומות לעבור דירה. צפו

במסגרת מאמץ של העיר הסינית לשמר מבנים עתיקים בעיר, פותחה טכנולוגיה שאיפשרה להזיז בשלמותו בניין משנת 1935 • באמצעות כמעט 200 אביזרי תמיכה ששימשו כרגליים רובוטיות, המבנה, ששוקל כ-7,600 טונות, "הלך" לבדו 62 מטרים ופינה מקום למגדל חדש שצפוי להיבנות במקומו

ייתכן שתושבי שנגחאי שחלפו במהלך אוקטובר במחוז הוונאגפו שבמזרח העיר היו עדים למחזה בלתי רגיל – בניין בן 5 קומות במשקל של 7,600 טונות – "מהלך" למיקום אחר.

ובכן, מדובר במבנה של בית ספר יסודי בן שנים שהורם בכללותו מהקרקע והועבר למיקום חדש באמצעות טכנולוגיה חדשנית.

המהלך המושקע היה חלק מניסיונה של העיר לשמר מבנים היסטוריים. לאן ווג'י, המפקח הטכני הראשי של הפרויקט, סיפר כי במסגרת העבודה חוברו כמעט 200 אביזרי תמיכה ניידים לתחתית הבניין. אביזרי התמיכה פעלו כמו רגליים רובוטיות. הם חולקו לשתי קבוצות שעולות לסירוגין מעלה ומטה, ומחקות את הפסיעות האנושיות.

ווג'י, שחברתו פיתחה את את הטכנולוגיה ב-2018, הסביר כי חיישנים מצורפים עזרו לשלוט על התקדמות הבניין. "זה כמו להעניק לבניין קביים כדי שיוכל לעמוד וללכת", אמר. בסרטון שפרסמה החברה נראה הבניין כשהוא זז בשלמותו ממקומו המקורי אל מיקומו החדש, ללא עזרת אדם.

במשך 18 יום, הבניין הסתובב 21 מעלות ו"צעד" 62 מטר למיקומו החדש. המעבר הסתיים ב-15 באוקטובר, ומבנה בית הספר הישן שנבנה ב-1935 עתיד להפוך למרכז להגנת מורשת וחינוך תרבותי. במקומו, צפוי להיבנות עד שנת 2023 קומפלקס מגורים ומשרדים יוקרתי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *