הפרופ' הבכיר תקף את בנט: "איך הגענו למצב בו אין חיסונים?"

פרופ' ערן סגל התייחס בראיון לרדיו ללא הפסקה למצוקת החיסונים בה נתונה ישראל, ומתח ביקורת מרומזת העל הממשלה החדשה בראשות בנט: האזינו

פרופ' ערן סגל התייחס בראיון לרדיו ללא הפסקה' למצוקת החיסונים בה נתונה ישראל, ומתח ביקורת מרומזת העל הממשלה החדשה בראשות בנט: "אני לא יודע איך הגענו למצב בו אין חיסונים, אני לא מכיר את הנתונים, אך אני מבין שמנסים להקדים את הגעתם של חיסונים נוספים".

יש לציין כי רוה"מ בנט בישר היום על הבאת משלוח חיסונים חדש בתחילת החודש הבא. אלא שלאחר מכן פורסם כי יגיעו רק 200 אלף חיסונים, מעט מידי, מאוחר מידי עבור מיליוני מתחסנים שזקוקים למנה שלישית. היום פורסם כי רוב החולים החדשים הם כאלו שחוסנו בתחילת מבצע החיסונים בישראל מה שמעיד על אפשרות שבו החיסונים כבר פחות יעילים עבור המתחסנים שחוסנו בתחילת גל החיסונים, וככל שהזמן יעבור ייכנסו יותר ישראלים מחוסנים למעגל הנדבקים.

על מגמת העלייה בנתוני התחלואה בנגיף קורונה, הסביר: "אנחנו בהחלט רואים עלייה שהיא עלייה יציבה במאומתים, אנחנו מייחסים את זה לווריאנט ה'דלתא'. וריאנט 'דלתא' מדבק יותר, וכעת אנו צריכים להגדיל את מספר האנשים המוגנים, או דרך חיסונים או דרך הדבקה. בשבועיים האחרונים, 225 אלף אנשים נוספים התחסנו, ואני חושב שזה יעזור".
עוד הוסיף: "אם יביאו חיסונים ונשכנע עוד אנשים להתחסן זה מאוד יעזור. היה ולא, ותמשיך ההתפרצות, גם צבירת המאומתים תסייע בסופו של דבר להורדת התחלואה". הוא העריך: "אנחנו לא צפויים לחזור למספרים של מאות רבות של חולים בבתי החולים; הסיכוי שנחזור למספר גבוה של חולים קשה כרגע נראה נמוך; מה שמאפשר המשך שגרה מלאה, והגבלות רק אם מספר החולים הקשה יחזור להיות גבוה

פרופ' סגל הדגיש כי החיסון יעיל במניעת תחלואה קשה כנגד וריאנט ה'דלתא', אך התריע: "כנראה שיגיעו ווריאנטים נוספים, כי זה טבעו של ווירוס. צריך כל הזמן לראות האם החיסון ממשיך להיות יעיל, וגם אם יש דעיכה או לא של החיסונים. . אנו צריכים ללמוד לחיות לצד הנגיף, הוא לא ייעלם בקרוב. הגענו כבר לפתרון לו חיכינו מרגע שפרצה המגפה – חיסונים למרבית מהאוכלוסייה, לא נגיע לפתרון טוב מזה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *